Osoba zajmująca się zawodowo telefoniczną obsługą klientów w firmowej infolinii przychodzącej lub/oraz wychodzącej. Konsultant telefoniczny zajmujący się odbieraniem połączeń od klientów odpowiada między innymi udzielanie pomocy we frapujących klientów kwestiach związanych z firmą lub jej produktami bądź usługami, a także przyjmowanie reklamacji czy po prostu uwag. Natomiast konsultant (nazywany również telemarketerem), który pracuje w infolinii wychodzącej, zazwyczaj zajmuje się sprzedażą produktów czy usług firmy, i do jego zadań – poza aktywną sprzedażą – należy również tworzenie bazy klientów i prezentacja oferty firmy.
Konsultanci telefoniczni pracują przy użyciu komputera i wewnętrznych firmowych programów, więc osoba zatrudniona na takim stanowisku powinna szybko przyswajać nowe wiadomości oraz być, oczywiście, odporna na stres, komunikatywna i lubić kontakt z ludźmi. Ponieważ praca w call center jest przeważnie pracą zmianową, konsultant powinien być także dyspozycyjny.