Osoba zawodowo zajmująca się działaniami mającymi na celu maksymalizację zysków firmy poprzez zachęcenie potencjalnych klientów do skorzystania z jej oferty. W zakres obowiązków specjalisty do spraw reklamy wlicza się więc między innymi:
-
gromadzenie wszelkich przydatnych informacji na temat produktów lub usług firmy,
-
opracowywanie strategii marketingowej oraz budżetu działań marketingowych,
-
tworzenie różnego rodzaju tekstów na potrzeby reklam, np. haseł reklamowych, scenariuszy reklam,
-
prezentowanie przygotowanych planów i koncepcji przełożonym oraz innym osobom z działu,
-
nadzorowanie pracy osób, które zajmują się realizacją koncepcji reklamowych, np., copywriterów, grafików, reżyserów filmów reklamowych itp.,
-
analiza efektywności kampanii reklamowych,
-
pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymywanie dobrych relacji z obecnymi,
-
współpraca z zewnętrznymi podmiotami i podwykonawcami, np. agencjami reklamowymi, agencjami PR, drukarniami itp.
Wśród wymogów na stanowisko specjalisty do spraw reklamy zaliczają się wyższe wykształcenie humanistyczne lub ekonomiczne, ewentualnie ukończone studium z dziedziny reklamy, rozeznanie w działaniach rynkowych, doskonała znajomość języka polskiego, biegła znajomość języka angielskiego oraz wiedza z dziedziny psychologii społecznej. Doświadczenie w podobnym zawodzie, komunikatywność, kreatywność oraz wysoka odporność na stres i presję czasu także się przydadzą.