Pojęcie z języka angielskiego oznaczające dosłownie opiekuna klienta. Osoba wykonująca ten zawód zatrudniona jest w branży reklamowej i zajmuje się właśnie szeroko pojętą współpracą z klientem. Główny obowiązek Account Executive to ustalanie z klientem szczegółów projektu kampanii reklamowej, czyli po prostu pozyskiwanie od niego kluczowych informacji, które nakreślą kształt i wymogi (nie tylko oczekiwania, ale także np. budżet) kampanii. Owe kluczowe dane przekazywane są następnie działom kreatywnym.
Osoba wykonująca zawód opiekuna klienta powinna nie tylko umieć wydobyć z klienta kluczowe dla kampanii informacje, ale także potrafić przewidzieć jego oczekiwania oraz dbać o obopólne relacje. Poza tym Account Executive zajmuje się także pozyskiwaniem nowych klientów, monitorowaniem działań konkurencji, a także przygotowuje raporty ze zrealizowanych kampanii.
Kluczowymi w tym zawodzie cechami są kompetencje miękkie, a zwłaszcza:
-
komunikatywność,
-
kultura osobista na wysokim poziomie,
-
zdolności negocjacji
-
oraz umiejętność organizowania pracy własnej.
Bardzo ważna jest także kreatywność takiej osoby.