Osoba zajmująca się zawodowo wspieraniem promocyjnych działań organizacji w terenie, czyli między innymi na różnego rodzaju targach, wystawach i innych imprezach promocyjnych, w sklepach, centrach handlowych, hurtowniach, klubach, barach i restauracjach... Trudno jednoznacznie określić obowiązki zawodowe hostessy, ponieważ pełni ona różne role w zależności od wymogów akcji promocyjnej. Do obowiązków hostessy może więc należeć na przykład:
-
prezentowanie produktów, np. w formie degustacji w supermarkecie,
-
zachęcanie do skorzystania z oferty firmy lub zorganizowanej przez nią promocji,
-
prowadzenie imprez promocyjnych,
-
oprowadzanie po różnego rodzaju eventach promocyjnych, np. targach czy wystawach.
Ogółem można określić hostessę jako wizytówkę firmy mającą zachęcić przynajmniej do zapoznania się z jej ofertą. Od osoby zatrudnionej na tym stanowisku wymaga się więc przede wszystkim miłej aparycji, komunikatywności, odporności na stres i presję czasu oraz pogodnego nastawienia do życia. Ponieważ zawód nie wymaga konkretnego wykształcenia czy doświadczenia, jako hostessy zatrudniane są przeważnie młode osoby, zwłaszcza kobiety.