Osoba zajmująca się zawodowo tworzeniem szeroko pojętej treści strony internetowej. Do jej zadań należy przede wszystkim projektowanie zawartości witryny (m.in. tekstów, oprawy graficznej itp.) oraz wprowadzanie tych planów w życie, nie tylko samodzielnie, lecz również poprzez współpracę z grafikami, copywriterami i innymi podmiotami zajmującymi się tworzeniem stron www. Content Manager musi umieć rozpoznać potrzeby klienta oraz preferencje grupy docelowej, do której kierowana jest treść strony www, aby jej finalna zawartość była najwyższej jakości.
Do pracy na stanowisku Content Managera wymagane jest wyższe wykształcenie techniczne, np. na kierunku informatyka, a także biegła obsługa komputera i doskonała znajomość języków kodowania stron www oraz poczucie estetyki i kreatywność, oczywiście. Pracodawcy cenią sobie również doświadczenie kandydatów (nie musi być ono zawodowe, wystarczy mieć portfolio przygotowanych stron www np. w ramach wolontariatu czy na użytek własny).