Pojęcie oznaczające osobę, która zajmuje się przeprowadzaniem audytu, czyli sprawdzaniu pod określonym kątem działań firmy i ocenianiu ich skuteczności. Głównym celem przeprowadzania przed audytora audytu jest optymalizacja wyników firmy w wyniku regularnej kontroli jej działań.
Do zadań audytora – w zależności od tego, w jakiej branży się on specjalizuje – mogą należeć między innymi:
-
kontrola, czy przedsiębiorstwo działa zgodnie z literą prawa,
-
ocenianie zbieżności wewnętrznych regulacji z zewnętrznymi aktami prawnymi
-
kontrola stosowanych w firmie procesów pod kątem ich przydatności dla optymalnego funkcjonowania i powiększania zysków firmy,
-
analiza możliwych ryzyk,
-
propozycja wprowadzenia usprawnień istniejących procedur i procesów,
-
bieżące monitorowanie obszarów, które wymagają wprowadzenia usprawnień,
-
tworzenie raportów ukazujących wyniki i wnioski z przeprowadzonego audytu.