Osoba zawodowo zajmująca się merytorycznym i bezpośrednim wspieraniem sprzedaży produktów i usług z oferty firmy. Owo wparcie sprowadza się przede wszystkim do:
-
analiz rynku pod kątem marketingu,
-
planowania akcji promocyjnych, ich organizacji i analizy efektywności,
-
wprowadzanie w życie i nadzór nad standardami merchandisingowymi (czyli związanymi z odpowiednią ekspozycją towarów w miejscu ich sprzedaży),
-
dbałości o sprawność przepływu informacji z zakresu marketingu i sprzedaży,
-
dbałości o sprawność funkcjonowania systemu logistycznego firmy,
-
utrzymywania dobrych relacji z kluczowymi klientami,
-
współpraca z przedstawicielami handlowymi oraz ich skuteczne motywowanie.
Osoba na stanowisku specjalisty do spraw wsparcia sprzedaży powinna powiadać wyższe wykształcenie z dziedziny marketingu lub zarządzania, mieć doświadczenie w branży (np. jako przedstawiciel handlowy), doskonale odnajdować się w marketingu operacyjnym oraz znać podstawowe systemy informatyczne. Przyda się również biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie, doskonała komunikatywność, umiejętności analityczne, umiejętność pracy w grupie oraz wysoka odporność na stres.