osoba zawodowo zajmująca się obsługiwaniem profili marek w mediach społecznościowych (np. na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pintereście itp.). Jej działania mają na celu kształtowanie wizerunku marki oraz budowanie jej świadomości u grupy odbiorczej. W zakres obowiązków specjalisty do spraw social media należy więc między innymi:
-
planowanie strategii działań w mediach społecznościowych
-
tworzenie wpisów (co polega nie tylko na pisaniu tekstów, lecz również wyszukiwaniu odpowiednich zdjęć czy tworzeniu grafik) i wstawianie ich na odpowiednie kanały,
-
moderowanie komentarzy oraz odpowiadanie na komentarze innych użytkowników, czyli po prostu wchodzenie w interakcje i budowanie dzięki temu społeczności,
-
organizacja konkursów,
-
bieżąca analiza efektywności prowadzonych działań, weryfikacja i ewentualne modyfikacje przyjętej strategii,
-
permanentne monitorowanie działań konkurencji.
Do pracy w roli specjalisty do spraw mediów społecznościowych trzeba posiadać wyższe wykształcenie, najlepiej na kierunku marketing bądź public relations, a także praktyczną znajomość tematyki social media oraz narzędzi do monitoringu działań w tym obszarze, np. Brand24, Sotrender. Przydadzą się również zdolności analityczne, dyspozycyjność oraz znajomość obsługi programów graficznych.