Angielskiego określenie oznaczające po prostu dyrektora sprzedaży. Jest to stanowisko kierownicze, a osoba która je zajmuje ma za zadanie czuwać nad działem sprzedaży. Do jej zadań należy zatem między innymi tworzenie i wdrażanie planów działań mających na celu maksymalizację sprzedaży, opracowywanie budżetu działu, pozyskiwanie klientów i budowa relacji z nimi, zatrudnianie pracowników oraz nadzór (kontrola, motywowanie, ocenianie) nad nimi, stała obserwacja działań konkurencji oraz tego, co się dzieje na rynku.
Osoba zatrudniona jako dyrektor sprzedaży musi być dobrze zorientowania w aktualnych dostępnych na rynku produktach i usługach ze swojego sektora, aby mogła opracować (oraz oczywiście wprowadzić w życie) strategię, która przyczyni się do zwiększenia udziałów przedsiębiorstwa w rynku. Dyrektor sprzedaży musi być także osoba kreatywną, aby umieć zaproponować nowe rozwiązania pozwalające sprzedać produkt czy usługę konsumentom.