Pojęcie zaczerpnięte z języka angielskiego i oznaczające specjalistę do spraw marketingu handlowego. Specjalista do spraw marketingu handlowego jest to osoba zawodowo zajmująca się koordynacją i nadzorem nad wszelkimi procesami marketingowymi, których bezpośrednim celem jest wsparcie działu sprzedaży. Osoba pracująca na tym stanowisku jest więc odpowiedzialna przede wszystkim za:
-
planowanie kampanii promocyjnych, przygotowanie ich harmonogramu i organizację,
-
koordynację i nadzór nad wykonaniem oraz dystrybucją materiałów promocyjnych,
-
analiza badań wykonanych na zlecenie przez zewnętrzne podmioty badawcze,
-
weryfikowanie oraz ewentualne modyfikacje bieżącej strategii marketingowej organizacji.
Trade Marketing Specialist powinien posiadać wyższe wykształcenie ekonomiczne, najlepiej na kierunku związanych z marketingiem lub zarządzaniem, oraz mieć doświadczenie zawodowe w branży, najlepiej na innym stanowisku kierowniczym. Pracodawcy zwracają uwagę także na zdolności przywódcze, umiejętność zarządzanie budżetem, umiejętności analityczne oraz kreatywność.