Kierownik do spraw marketingu. Osoba zajmująca to stanowisko odpowiada w firmie przede wszystkim za tworzenie oraz nadzór wprowadzania w życie polityki marketingowej. Do obowiązków służbowych Marketing Managera należy zatem między innymi tworzenie planu działań marketingowych (przede wszystkim kampanii reklamowych i komunikacji z klientami) oraz ich realizacja, a więc wdrażanie w życie, bieżąca koordynacja i kontrola oraz nadzór. Osoba na tym stanowisku zajmuje się również bardziej przyziemnymi kwestiami takimi jak choćby opracowywanie budżetu na wydatki marketingowe oraz stała kontrola tych wydatków, ustalanie wskaźników związanych z reklamą, tworzenie raportów na temat przeprowadzonych działań i innych istotnych zdarzeń związanych z działem marketingu, a także organizowanie szkoleń i motywowanie podległych pracowników do efektywnego wypełniania obowiązków służbowych i realizacji założonych planów. Celem nadrzędnym, który różnymi sposobami realizuje kierownik do spraw marketingu, jest kreowanie właściwego wizerunku firmy oraz wszystkich produktów i usług w jej ofercie.