Osoba, która zawodowo zajmuje się nadzorem oraz koordynacją działu komunikacji i wystawiennictwa, którego obszarem działań jest maksymalizacja przychodów firmy poprzez realizację atrakcyjnej dla klientów ekspozycji produktów. Wśród zakresu obowiązków kierownika działu komunikacji i wystawiennictwa można wyróżnić między innymi projektowanie wizualnego zagospodarowania wystawy danego sklepu czy też marketu, nadzór nad realizacją owych projektów, kontakt w sprawie współpracy z wykonawcami i podwykonawcami z zewnątrz oraz bieżącą kontrolę nad budżetem przeznaczonym na projekty związane z jego działem. Taka osoba pracuje przede wszystkim w terenie – na obszarze obiektów, dla których projektuje i organizuje ekspozycje.
Ponieważ jest to funkcja kierownicza, osoba ubiegająca się o to stanowisko, powinna mieć nie tylko wyższe wykształcenie (najlepiej na kierunkach związanych z zarządzaniem, marketingiem lub wystrojem wnętrz czy też dekoratorstwem), ale i przynajmniej kilkuletnie doświadczenie w zawodzie, np. jako merchandiser. W pracy kierownika działu komunikacji i wystawiennictwa istotne znaczenie mają także kompetencje miękkie takie jak choćby komunikatywność oraz zdolność negocjacji.