Osoba zajmująca się zawodowo koordynacją wszelkich działań mających na celu kształtowanie wizerunku danej organizacji czy osoby w oczach opinii publicznej. Wśród obowiązków służbowych kierownika do spraw public relations znajdują się między innymi:
-
organizacja konferencji prasowych i innych wydarzeń promujących organizację czy osobę, np. targów, imprez charytatywnych itp.,
-
kontakt z mediami,
-
współpraca z zewnętrznymi podmiotami, np. innymi agencjami PR, agencjami reklamowymi itp.,
-
przygotowywanie informacyjnych oraz promocyjnych materiałów takich jak różnego rodzaju foldery, ulotki itp.,
-
koordynacja działań zespołu do spraw public relations,
-
tworzenie raportów na temat informacji zwrotnych z zewnątrz,
-
współpraca z działami marketingu oraz sprzedaży,
-
analiza zachowań rynkowych (potencjalnych) konkurentów,
-
planowanie budżetu oraz bieżąca kontrola jego realizacji.
Głównym miejscem pracy osoby na tym stanowisku jest biuro. Zdarza jej się również pracować w terenie, zwłaszcza, kiedy organizuje różnego rodzaju eventy dla swoich klientów.
Aby ubiegać się o stanowisko kierownika do spraw public relations, należy spełnić szereg wymagań – mieć wyższe wykształcenie oraz kilkuletnie doświadczenie w branży (a co za tym idzie – dobrze tę branżę znać, odnajdować się w niej), biegle posługiwać się językiem angielskim, znać doskonale obsługę komputera, umieć występować publicznie... Duże znaczenie ma także komunikatywność, umiejętność szybkiego podejmowania decyzji i radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz odporność na stres i presję czasu.