Osoba zajmująca się zawodowo koordynacją wszelkich działań promocyjnych organizacji. Do obowiązków służbowych kierownika do spraw promocji należy między innymi opracowywanie strategii promocji różnych produktów i usług, a także koordynacja oraz nadzór nad pracą podległego mu zespołu specjalistów realizujących opracowaną strategię. Zadaniem osoby na tym stanowisku jest również kontakt i negocjacje z zewnętrznymi podmiotami, które zostały zaangażowane w działania promocyjne (np. z agencjami reklamowymi), a także nadzorowanie przygotowania i dystrybucji materiałów promocyjnych.
Wśród wymagań, które musi spełnić kandydat na kierownika do spraw promocji, można wymienić wyższe wykształcenie, najlepiej związane z reklamą czy promocją, oraz przynajmniej kilkuletnie doświadczenie w branży działań promocyjnych. Wykształcenie i doświadczenie to jednak nie wszystko – kierownik do spraw promocji powinien także umieć kierować ludźmi i posiadać doskonałą umiejętność organizacji pracy, nie tylko własnej, lecz również i podległego mu zespołu. Duże znaczenie ma także kreatywność i rozeznanie w branży.