Osoba zajmująca się zawodowo koordynacją działań marketingowych mających na celu sprzedaż powierzchni reklamowych będących w posiadaniu organizacji. Do zadań kierownika biura reklamy, prócz oczywistych koordynacji i nadzoru nad pracą biura, należą między innymi:
-
tworzenie strategii marketingowej związanej ze sprzedażą powierzchni reklamowych,
-
planowanie różnego rodzaju działań promocyjnych, których celem jest pozyskanie klientów (reklamodawców chętnych na wykupienie powierzchni reklamowych),
-
podtrzymywanie dobrych relacji z klientami,
-
ustalanie cen oraz przygotowywanie kompleksowej oferty,
-
negocjowanie umów z klientami.
Od kandydatów na stanowisko kierownika biura reklamy wymaga się przede wszystkim wyższego wykształcenia kierunkowego (reklama, promocja czy marketing) oraz przynajmniej kilkuletniego doświadczenia w branży na podobnym stanowisku, a także doskonałe rozeznanie w tematyce reklamy i promocji oraz w otoczeniu rynkowym. Niemałe znaczenie ma również umiejętność organizowania pracy własnej oraz podległego zespołu, zdolności przywódcze oraz talent do negocjacji.