Osoba zajmująca się zawodowo wykonywaniem prac administracyjno-biurowych oraz marketingowych na potrzeby działu marketingu i reklamy. Asystent marketingu ma po prostu usprawniać pracę działu, w którym pracuje, a więc jest odpowiedzialny między innymi za:
-
obsługę biura,
-
czuwanie nad obiegiem dokumentacji i korespondencji,
-
tworzenie różnego rodzaju raportów czy zestawień,
-
bieżącą pomoc w realizacji projektów marketingowych,
-
kontakt z agencjami reklamowymi,
-
przygotowywanie materiałów promocyjnych.
Osoba pretendująca do zatrudnienia na tym stanowisku koniecznie powinna posiadać wyższe wykształcenie, najlepiej na kierunku związanym z marketingiem bądź na kierunkach humanistycznych. W zawodzie znaczenie ma również dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie, biegła obsługa komputera, a zwłaszcza pakietu Microsoft Office, rozeznanie w aktualnych trendach branżowych oraz działaniach rynkowych, a także kreatywność oraz doskonała umiejętność organizacji pracy własnej.